Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Českým drahám s radostnou vděčností

Po čase jsem jel opět z Pardubic do Brna. Bylo to po náročném dni. Přijímací zkoušky na vysokou školu. Ne tedy moje. Člověk si časem přesedne i na druhou stranu barikády. Hlava mi hučela z horečné snahy těch, kteří chtějí na vysokou. Často jsem úpěl, občas však zasvitla jiskérka naděje, že by se třeba přece jen dalo něco dělat.

Večer jsem se tedy vydal domů. V Pardubicích jsem nasedl do expresu Johannes Brahms. V uších mi zněly některé jeho skladby. Říkal jsem si, škoda, že nejedu Mahlerem. To by mi asi sedělo víc. No, nevyšlo to.

Vlak jel z Berlína do Vídně. Bylo poměrně plno. Se sevřenou dušičkou jsem hledal trochu volnější kupé, kde bych mohl v klidu strávit cestu. Nutno podotknout, že jsem skutečně jedno takové našel. Bylo úplně volné. Krásně čisto, nikdo si tam nepovídal, nebaštil bagetu, nepouštěl si do sluchátek nějaké těžce „in“ příšernosti. Všiml jsem si, že několik lidí minulo moje kupé, jako kdyby taky hledali místo, kam se pohodlně usadit. Ke mně to však nebylo. Snad by se mě to i dotklo nějak osobněji, ale byl jsem rád, že mám klid. Vidina překrásné cesty až do Brna. Prostě paráda. Sen.

Pak jsem šel na WC. V mém věku se již musím sklánět před jistými danostmi. Celá záhada se vyřešila, když jsem se vracel. Na dveřích, kde jsou obvykle údaje o případných rezervacích, byl nápis „dámský oddíl“. Onen kdysi tolik diskutovaný, proslulý, „dámský oddíl“! České dráhy, díky za vaši snahu! Ode dneška jsem pro!

Autor: Jaromír Matějek | středa 13.6.2012 11:05 | karma článku: 13,81 | přečteno: 950x
  • Další články autora

Jaromír Matějek

Lékařská etika a COVID

Včera jsem se vrátil z krátkého studijního pobytu v Německu. Odtud jsem sledoval webový horor v České republice. Ráno, večer, příšerné zprávy. Všude plno emocí. Vůbec se nedivím.

19.9.2020 v 14:26 | Karma: 47,27 | Přečteno: 19067x | Diskuse| Věda

Jaromír Matějek

Ještě k páteční události...

Když jsem šel minulý týden (16. 1.) ve středu do Jindřišské věže na setkání špičky české popáleninové medicíny (kde se prezentovala kniha, do níž jsem spolupřispěl částí kapitoly) a viděl jsem u Muzea, i

28.1.2019 v 16:22 | Karma: 33,61 | Přečteno: 2340x | Diskuse| Občanské aktivity

Jaromír Matějek

Vyměněná embrya

Jistě každého z nás zarazilo, když se doslechl o výměně embryí, prý někde v centru reprodukční medicíny v Brně. Hlavou se mi honilo, že právě teď někde, zřejmě v zahraniční, žijí dvě maminky, každá má v sobě dítě, po kterém touží

7.1.2017 v 20:00 | Karma: 17,06 | Přečteno: 872x | Diskuse| Společnost

Jaromír Matějek

Jít nebo nejít

není o Zemanovi. Musím se přiznat, že byť mám velké sympatie vůči těm osobnostem českého společenského života, které prohlásily, že se slavnostního večera ve Vladislavském sále nezúčastní, s jejich rozhodnutím nesouhlasím.

27.10.2016 v 10:05 | Karma: 17,47 | Přečteno: 495x | Diskuse| Politika

Jaromír Matějek

Šátky ve škole, nebo ze školy?

I když neznám všechny okolnosti, jsem v rozpacích z postupu pražské střední zdravotnické školy, která přiměla své dvě studentky k odchodu ze školy proto, že chtějí nosit šátek (podrobněji viz http://praha.idnes.cz/skola-zakazala-muslimkam-nosit-satek-dwi-/praha-zpravy.aspx?c=A131108_211426_praha-zpravy_klm, shlédnuto 8. 11. 2013).

8.11.2013 v 22:17 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2030x
Dětský lékař, teolog, bioetik.
Akademický pracovník Ústavu etiky 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Věnuje se etickému poradenství v medicíně a v sociálních službách (http://jaromir-matejek.webnode.cz/).