Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Českým drahám s radostnou vděčností

Po čase jsem jel opět z Pardubic do Brna. Bylo to po náročném dni. Přijímací zkoušky na vysokou školu. Ne tedy moje. Člověk si časem přesedne i na druhou stranu barikády. Hlava mi hučela z horečné snahy těch, kteří chtějí na vysokou. Často jsem úpěl, občas však zasvitla jiskérka naděje, že by se třeba přece jen dalo něco dělat.

Večer jsem se tedy vydal domů. V Pardubicích jsem nasedl do expresu Johannes Brahms. V uších mi zněly některé jeho skladby. Říkal jsem si, škoda, že nejedu Mahlerem. To by mi asi sedělo víc. No, nevyšlo to.

Vlak jel z Berlína do Vídně. Bylo poměrně plno. Se sevřenou dušičkou jsem hledal trochu volnější kupé, kde bych mohl v klidu strávit cestu. Nutno podotknout, že jsem skutečně jedno takové našel. Bylo úplně volné. Krásně čisto, nikdo si tam nepovídal, nebaštil bagetu, nepouštěl si do sluchátek nějaké těžce „in“ příšernosti. Všiml jsem si, že několik lidí minulo moje kupé, jako kdyby taky hledali místo, kam se pohodlně usadit. Ke mně to však nebylo. Snad by se mě to i dotklo nějak osobněji, ale byl jsem rád, že mám klid. Vidina překrásné cesty až do Brna. Prostě paráda. Sen.

Pak jsem šel na WC. V mém věku se již musím sklánět před jistými danostmi. Celá záhada se vyřešila, když jsem se vracel. Na dveřích, kde jsou obvykle údaje o případných rezervacích, byl nápis „dámský oddíl“. Onen kdysi tolik diskutovaný, proslulý, „dámský oddíl“! České dráhy, díky za vaši snahu! Ode dneška jsem pro!

Autor: Jaromír Matějek | středa 13.6.2012 11:05 | karma článku: 13,81 | přečteno: 950x
  • Další články autora

Jaromír Matějek

Lékařská etika a COVID

Včera jsem se vrátil z krátkého studijního pobytu v Německu. Odtud jsem sledoval webový horor v České republice. Ráno, večer, příšerné zprávy. Všude plno emocí. Vůbec se nedivím.

19.9.2020 v 14:26 | Karma: 47,27 | Přečteno: 19067x | Diskuse| Věda

Jaromír Matějek

Ještě k páteční události...

Když jsem šel minulý týden (16. 1.) ve středu do Jindřišské věže na setkání špičky české popáleninové medicíny (kde se prezentovala kniha, do níž jsem spolupřispěl částí kapitoly) a viděl jsem u Muzea, i

28.1.2019 v 16:22 | Karma: 33,61 | Přečteno: 2340x | Diskuse| Občanské aktivity

Jaromír Matějek

Vyměněná embrya

Jistě každého z nás zarazilo, když se doslechl o výměně embryí, prý někde v centru reprodukční medicíny v Brně. Hlavou se mi honilo, že právě teď někde, zřejmě v zahraniční, žijí dvě maminky, každá má v sobě dítě, po kterém touží

7.1.2017 v 20:00 | Karma: 17,06 | Přečteno: 873x | Diskuse| Společnost

Jaromír Matějek

Jít nebo nejít

není o Zemanovi. Musím se přiznat, že byť mám velké sympatie vůči těm osobnostem českého společenského života, které prohlásily, že se slavnostního večera ve Vladislavském sále nezúčastní, s jejich rozhodnutím nesouhlasím.

27.10.2016 v 10:05 | Karma: 17,47 | Přečteno: 495x | Diskuse| Politika

Jaromír Matějek

Šátky ve škole, nebo ze školy?

I když neznám všechny okolnosti, jsem v rozpacích z postupu pražské střední zdravotnické školy, která přiměla své dvě studentky k odchodu ze školy proto, že chtějí nosit šátek (podrobněji viz http://praha.idnes.cz/skola-zakazala-muslimkam-nosit-satek-dwi-/praha-zpravy.aspx?c=A131108_211426_praha-zpravy_klm, shlédnuto 8. 11. 2013).

8.11.2013 v 22:17 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

Prodám rodinný dům
Prodám rodinný dům

Masarykova, Němčice nad Hanou, okres Prostějov
2 700 000 Kč

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2030x
Dětský lékař, teolog, bioetik.
Akademický pracovník Ústavu etiky 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Věnuje se etickému poradenství v medicíně a v sociálních službách (http://jaromir-matejek.webnode.cz/).